Τσίχλα Ειρήνη

Θέση

Επίκουρη Καθηγήτρια

Υπεύθυνη θεμάτων λογοκλοπής

Υπεύθυνη ανταποδοτικών υποτροφιών

Διεύθυνση

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων

{ https://cdm.uowm.gr/}

Περιοχή Φούρκα

52100 ,Καστοριά

Ελλάδα

Στοιχεία Επικοινωνίας

 

Τηλ (γραφείο): +30 2467 87196

Φάξ: +30 24670 87061

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία: (etsichla στο uowm.gr)

Βιογραφικό

 

Η Ειρήνη Τσίχλα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Είναι διδάκτωρ της Σχολής Νομικών και Οικονομικών Επιστημών, στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης με γνωστικό αντικείμενο το Μάρκετινγκ. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης και κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με διάκριση από το Πανεπιστήμιο του Stirling της Σκωτίας.
Έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, έχει εργαστεί ως ερευνητική συνεργάτης στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου, ενώ διαθέτει σημαντική εμπειρία στη διδασκαλία προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα (ΑTEI) της Θεσσαλονίκης και το American College of Thessaloniki. Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά όπως τo International Journal of Advertising, το Journal of Marketing Communications, το Communication Research Reports, το International Journal of Internet Marketing and Advertising, το International Review on Public and Non Profit Marketing και το Journal of Euromarketing. Επίσης, επιστημονικές της εργασίες έχουν παρουσιαστεί σε Διεθνή Ακαδημαϊκά Συνέδρια με κριτές όπως το European Marketing Academy Conference, το International Conference on Research in Advertising, το International Conference on Corporate and Marketing Communication και το International Conference on Strategic Innovative Marketing.

Λίστα Μαθημάτων

Αρχές Μάρκετινγκ

Διαφήμιση

Δημόσιες Σχέσεις

Μέθοδοι Επικοινωνιακής Έρευνας Ι

Δημόσια Εικόνα και Ηγεσία

Ειδικά Θέματα Διαφήμισης

Εισαγωγή στον Πολιτισμό και τη Διαχείριση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Δημόσια Πρόσωπα και Εικόνα – Μεταπτυχιακό Δημόσιος Λόγος και Ψηφιακά Μέσα

Δημοσιεύσεις σε

SCOPUS

Google Scholar

Eπιλεγμένες Δημοσιεύσεις

1. Voutsa, M., Tsichla, E., Hatzithomas, L. & Margariti, K. (2020). Examining consumer responses to YouTube ads through facial expressions and self-reports: The role of gender identity and emotional appeal. International Journal of Internet Marketing and Advertising (Forthcoming)

2. Tsichla, E., Hatzithomas, L., Boutsouki, C. & Zotos, K. (2019). Greek Political Advertising in Retrospect: A Longitudinal Approach. Communication Research Reports, 36(5), pp. 404-414.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08824096.2019.1683526?casa_token=fsJWY1BLhGUAAAAA%3AZNEJOcUeWwmoUNV8vy6WR26FNUOMQKpSvpibzI4ZUrMhJpjtIW8L50-cpJKgy_RTiEGb2EXooLhQ0q0

3. Kotzaivazoglou, I., Hatzithomas, L. & Tsichla, E. (2018). Gender Stereotypes in Advertisements for Male Politicians: Longitudinal Evidence from Greece. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 15(3), pp. 333-352
https://link.springer.com/article/10.1007/s12208-018-0202-x

4. Tsichla, E., & Zotos, Y. (2016). Gender Portrayals Revisited: Searching for Explicit and Implicit Stereotypes in Cypriot Magazine Advertisements”. International Journal of Advertising, 35(6), pp. 983-1007
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02650487.2016.1189250?casa_token=0XFLUBbTAJsAAAAA%3A0sz5suvOgmhBAcnDQHMANIrtjoH28VVmPchQE9LXrCE0BmVbu2Tq6S7_C29CddXvp13FS2iKI8QtffE

5. Tsichla, E., Hatzithomas, L. & Boutsouki, C. (2016). Gender Differences in the interpretation of web atmospherics: A Selectivity Hypothesis Approach. Journal of Marketing Communications, 22(2), 563-586
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13527266.2014.903507?casa_token=vQec3c1ZMGQAAAAA%3ADsy09qu0FCLjYuqpOQzYeZoHqndu263XywJFj9TCpkRUtPvV_pR2uhZEA3fYtTUJl7hAA8hmh8fDQjU

6. Zotos, Y. & Tsichla, E. (2014). Snapshots of men and women in interaction: An investigation of stereotypes in print advertisement relationship portrayals. Journal of Euromarketing, 23 (3), 35-58
http://www.imda.cc/Templates/jem_achives.dwt

7. Zotos, Y. & Tsichla, E. (2014). Female Stereotypes in Print Advertising: A Retrospective Analysis. Procedia-Social & Behavioral Sciences, 148, 446-454 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814039688

8. Zotos, Y. & Tsichla, E. (2014). Female portrayals in advertising: Past Research, New Directions. International Journal on Strategic Innovative Marketing, 1(1), 9-26.

9. “Gender Responses to Emotional Appeals in Advertising: Comparing Self-Reported Measures and Facial Expressions”. 18th International Conference on Research in Advertising, 27-29 June 2019, Krems, Austria (Tsichla, E., Voutsa, M., Margariti, K., & Hatzithomas, L.)

10. “The battle of the sexes: Investigating gender and type of sport in the efficacy of athlete endorsements”. 47th European Marketing Academy Conference, 29 May-1 June 2018, Glasgow, UK (Hatzithomas, L., Tsichla, E., Rizou, C. and Boutsouki, C.)

11. “In good times and bad times…A longitudinal analysis of Greek election campaigns”. 45th European Marketing Academy Conference, 24-27 May 2016, Oslo, Norway (Tsichla, E., Hatzithomas, L., Boutsouki, C. & Zotos, K.)

12. “Political advertising in the shadow of the financial crisis: The use of emotional appeals in the 2012 Greek election campaign”. 43rd European Marketing Academy Conference, 3-6 June 2014, Valencia, Spain (Tsichla, E., Spyridou, L. & Boutsouki, C.)

13. “Female and male stereotypes in print Cypriot advertisements: Measuring, comparing and exploring the association of gender with visual and verbal presentation styles.” 42nd European Marketing Academy Conference, 4-7 June 2013, Istanbul, Turkey (Tsichla, E. & Zotos, Y.)

14. “Gender stereotypes in Cypriot print advertisements: A comparison of single and relationship portrayals”. 18th International Conference on Corporate and Marketing Communication, 11-12 April 2013, Salerno, Italy (Tsichla, E. & Zotos, Y.)

15. “The museum experience as a brand experience: Investigating its relationship with brand personality and brand attitude. 41st European Marketing Academy Conference, 22-25 May 2012, Lisbon, Portugal (Tsichla, E. & Boutsouki, C).

16. “The mediating effect of brand personality on the relationship between online atmospherics and attitudes toward the site”. 40th European Marketing Academy Conference, 24-27 May 2011, Ljublana, Slovenia (Tsichla, E., Hatzithomas, L., Boutsouki, C. & Zotos, Y.)

17. “Gender differences in the interpretation of a Museum’s web atmosphere: A selectivity hypothesis approach”. 16th International Conference on Corporate and Marketing Communications, 27-29 April 2011, Athens, Greece (Tsichla, E., Hatzithomas, L., & Boutsouki, C.)