Ερωτήσεις-Απαντήσεις Για υποψήφιους που συμπληρώνουν το μηχανογραφικό

 

 

 

 

 

Πώς δηλώνω το Τμήμα στο Μηχανογραφικό του 2020;

Μηχανογραφικό Δελτίο ΓΕΛ 2020

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Α/Α 25 – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ. – 1551

4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Α/Α 576 – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ. – 1551

 Μηχανογραφικό Δελτίο ΕΠΑ.Λ. 2020

ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
Α/Α 47 – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ. – 1551

ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ/ΙΕΣ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Α/Α 154 – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ. – 1551

ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟΜΕΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Α/Α 461 – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) – ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ. – 1551

Ποιο είναι το αντικείμενο της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων;

Το πρόγραμμα σπουδών Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων καλύπτει το επιστημονικό πεδίο της Επικοινωνίας συνδυάζοντας γνωστικά αντικείμενα που εντάσσονται στις Κοινωνικές Επιστήμες και ακολουθώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση που πλαισιώνεται από επιστημονικά πεδία όπως της Μαζικής Επικοινωνίας, της Δημοσιογραφίας, των Δημοσίων Σχέσεων, της Διαφήμισης, της Έρευνας Αγοράς και του Μάρκετινγκ, της Πολιτικής Επιστήμης, της Κοινωνιολογίας και της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Παράλληλα, το Πρόγραμμα Σπουδών λαμβάνει υπόψη τις νέες τάσεις στην Επιστήμη των Ψηφιακών Μέσων και των Νέων Τεχνολογιών και ιδιαίτερα του Διαδικτύου και των Πολυμέσων καθώς και τις ραγδαίες εξελίξεις που αυτές επιφέρουν στο χώρο της Επικοινωνίας προσφέροντας μαθήματα που συνδέουν την επιστήμη της Επικοινωνίας με τα Ψηφιακά Μέσα.

Το πρόγραμμα προσφέρει θεωρητική και πρακτική γνώση υψηλού επιστημονικού επιπέδου στους φοιτητές/φοιτήτριες και προάγει την έρευνα στο πολυδιάστατο πεδίο της Επικοινωνίας συνδυάζοντας επιπρόσθετα την επιστήμη της Επικοινωνίας με τα Ψηφιακά Μέσα και το νέο Ψηφιακό Περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία και αποτελεί διαρκές πεδίο μελέτης, έρευνας και εφαρμογής στο Τμήμα.

Ακολουθώντας μια φοιτητοκεντρική προσέγγιση, το Τμήμα στοχεύει στην προσφορά υψηλού επιπέδου Σπουδών μέσα από την επιστημονική κατάρτιση, τη θεωρητική αλλά και την πρακτική εκπαίδευση των φοιτητών στον τομέα της Επικοινωνίας καθώς και των εξελίξεων της Επικοινωνίας με τα σύγχρονα Ψηφιακά Μέσα. Βασική επιδίωξη είναι να καταρτίσει επιστήμονες και ικανά στελέχη που θα αποκτήσουν υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες του επαγγέλματος του Επικοινωνιολόγου και του Συμβούλου Επικοινωνίας λαμβάνοντας υπόψη και τις εξελίξεις του Ψηφιακού Περιβάλλοντος και που θα μπορούν να διαχειρίζονται αποδοτικά την επικοινωνία αλλά και τα νέα σύγχρονα ψηφιακά μέσα για μια ευδόκιμη επαγγελματική πορεία στο πεδίο της εφαρμοσμένης επικοινωνίας (Πολιτική Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ, Διαφήμιση, Διαχείριση Κρίσεων, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Δημοσκοπήσεις), της Δημοσιογραφίας (σε έντυπα μέσα, ηλεκτρονικά μέσα και ψηφιακά μέσα) καθώς και σε πεδία που απαιτούν διαχείριση Ψηφιακών Μέσων για την αποτελεσματική λειτουργία τους στο νέο Ψηφιακό Περιβάλλον όπως στον Τουρισμό, Πολιτισμό και την Εκπαίδευση. Οι φοιτητές στο Τμήμα επωφελούνται από τις εξαιρετικές υποδομές διδασκαλίας και εργαστηρίων ενώ λειτουργούν σε ένα περιβάλλον που καλλιεργεί την δημιουργική και κριτική σκέψη.

Επιπρόσθετα, το Τμήμα στοχεύει να εξελίξει την ακαδημαϊκή – επιστημονική έρευνα σε ζητήματα που άπτονται των αντικειμένων της ευρύτερης Επικοινωνίας, , του Διαδικτύου, των Κοινωνικών Δικτύων και Μέσων, του νέου Ψηφιακού Περιβάλλοντος, των Δημοσίων Σχέσεων, του Μάρκετινγκ, της Διαφήμισης, της Εκπαίδευσης με ψηφιακά μέσα και της εξ’ αποστάσεως μάθησης με τη χρήση νέων τεχνολογιών, των σύγχρονων μορφών Πολυμέσων και Μεικτής Πραγματικότητας, της εξόρυξης γνώσης και γνώμης, της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής, της Πολιτικής Επικοινωνίας, της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, της Συμπεριφοράς Καταναλωτή.

Οι φοιτητές έχουν μέσα από το Πρόγραμμα Σπουδών πολλαπλές επιλογές μαθημάτων, έχοντας έτσι την ευχέρεια να ανακαλύψουν, να αναπτύξουν και να διευρύνουν στην διάρκεια των σπουδών τους τις επιμέρους θεματικές στην Επικοινωνία και τα Ψηφιακά Μέσα που περισσότερο τους ενδιαφέρουν και θέλουν να εστιάσουν και να ανελιχθούν σε αυτές.

Ποιές επαγγελματικές προοπτικές διανοίγονται με την απόκτηση πτυχίου του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων;

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων κατέχουν τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές γνώσεις, δεξιότητες εφαρμογής, και ικανότητες οι οποίες σχετίζονται με τους τομείς της επικοινωνίας όπως η δημοσιογραφία, η εταιρική επικοινωνία, οι δημόσιες σχέσεις, το μάρκετινγκ, η διαφήμιση, η πολιτική επικοινωνία, η διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων, η διαχείριση των σχέσεων με τα μεσα , η διεξαγωγή δημοσκοπήσεων, η διαχείριση φήμης και επωνυμίας, η δημοσιότητα και οι στρατηγικές επικοινωνιακές εκστρατείες. Επιπρόσθετα, οι απόφοιτοι αποκτούν υψηλού επιπέδου γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες που αφορούν τους τομείς της ψηφιακής επικοινωνίας, της λήψης και επεξεργασίας ψηφιακής εικόνας και της σχεδίασης γραφικών, της ανάπτυξης ιστοσελίδων και διαδραστικών εφαρμογών, της ψηφιακής αφήγησης, της παραγωγής σύγχρονου πολυμεσικού περιεχομένου όπως περιεχόμενο εικονικής, επαυξημένης και μεικτής πραγματικότητας, της δημιουργίας video και animation, της ολοκληρωμένης παραγωγής ψηφιακών εκπομπών, της διαχείρισης και παραγωγής περιεχομένου για τα κοινωνικά δίκτυα, του ψηφιακού μάρκετινγκ, των ψηφιακών δημοσίων σχέσεων, των ηλεκτρονικών πολιτικών εκστρατειών και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Οι ανωτέρω γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των πτυχιούχων του Τμήματος κρίνονται ιδιαιτέρως σημαντικές αν ληφθεί υπόψη η ολοένα και αυξημένη ζήτηση για στελέχη που εξειδικεύονται σε τομείς σχετικούς με τις νέες τεχνολογίες και την επικοινωνία. Στην Ελλάδα, οι προοπτικές απασχόλησης στο χώρο της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων είναι πολύ θετικές και ως εκ τούτου η ζήτηση στελεχών αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, λόγω της ανάγκης των Ελληνικών επιχειρήσεων για ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και της αύξησης των δαπανών σε δραστηριότητες και ενέργειες σχετικές με την Επικοινωνία και τα Ψηφιακά Μέσα. Οι απόφοιτοι μπορούν να συμβάλλουν στην επαγγελματική εξέλιξη του κλάδου της Επικοινωνίας συνδυάζοντας και ενσωματώνοντας τις εξελίξεις και τις καινοτομίες των Ψηφιακών Μέσων πρωτοπορώντας έτσι σε αναδυόμενους κλάδους του γνωστικού πεδίου της Επικοινωνίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι απόφοιτοι του Τμήματος μπορούν να απασχοληθούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα ως:

– Στελέχη επιχειρήσεων σε Τμήματα Μάρκετινγκ, Δημοσίων Σχέσεων, Πωλήσεων, Διαφήμισης – Στελέχη Διαχείρισης Ψηφιακών Μέσων για Οργανισμούς και Επιχειρήσεις (όπως διαχείριση Κοινωνικών Μέσων, διαχείριση Διαδικτυακής Παρουσίας, Διαχείρισης Υπηρεσιών, Παραγωγής Ψηφιακού Περιεχομένου)

– Στελέχη σε Γραφεία Τύπου και Δημοσίων σχέσεων οργανισμών.

– Δημοσιογράφοι, ειδικοί στις έντυπες, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, ηλεκτρονικές και διαδικτυακές παραγωγές.

– Στελέχη σε Διαφημιστικές εταιρείες, εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, έντυπα μέσα, ειδησεογραφικοί οργανισμοί), σε εταιρείες Έρευνας Αγοράς και Δημοσκοπήσεων, παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών, εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου.

– Στελέχη σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς (πολιτιστικούς, αθλητικούς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, οργανισμούς σχετικούς με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες) για την επικοινωνιακή πολιτική τους και την διαχείριση ψηφιακών μέσων για την επικοινωνία τους.

– Σύμβουλοι επικοινωνίας σε πολιτικά κόμματα, πολιτικούς και δημόσια πρόσωπα.

– Αυτοαπασχολούμενοι του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας και αυτοαπασχόλησης ως επικοινωνιολόγοι και σύμβουλοι επικοινωνίας, επαγγελματίες ειδικοί σε θέματα εφαρμοσμένης επικοινωνίας όπως μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαχείρισης επωνυμίας (branding), ειδικοί σε θέματα δημοσιογραφίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης καθώς και οπτικοακουστικών και ψηφιακών παραγωγών, ειδικοί σε θέματα ψηφιακών μέσων και παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου, ειδικοί σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, διαχείρισης ηλεκτρονικής φήμης.

 

Γιατί να σπουδάσω Επικοινωνία και Ψηφιακά Μέσα στην Καστοριά;

Το Τμήμα στεγάζεται σε νεόκτιστα κτήρια του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά και έχει σύγχρονες εγκαταστάσεις που είναι πλήρως εξοπλισμένες με όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα. Το Τμήμα θεραπεύει τον επιστημονικό κλάδο ττης Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων σε ένα ιδανικό εκπαιδευτικό περιβάλλον που αποτελείται από σύγχρονα εργαστήρια νέων τεχνολογιών, από αίθουσες διδασκαλίας και αμφιθέατρα που διαθέτουν όλα τα σύγχρονα εποπτικά μέσα (προβολικά, διαδραστικούς πίνακες, ηχητικές εγκαταστάσεις κτλ) και από μία πλούσια σε τίτλους βιβλίων και επιστημονικών περιοδικών βιβλιοθήκη. Στον εξοπλισμό του εντάσσεται και νέος σύγχρονος εξοπλισμός τηλεοπτικού διαδικτυακού στούντιο (webTV) καθώς και νέος σύγχρονος εξοπλισμός παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 3d σαρωτές, motion capture studio, 3D camera, clasroom response system, photo studio, καθώς και πλήθος πακέτων λογισμικού γραφικών, δημιουργίας βίντεο, e-learning, διαδραστικών πολυμέσων κ.α.