DiLanEdu-WB- Εναρκτήρια συνάντηση (Kick-off Meeting)
Μεταξύ 23-25 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε εναρκτήρια συνάντηση (Kick-off Meeting) για το έργο DiLanEdu-WB «Digital Transformation in Language Study and Education of the Western Balkans» στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου «ΛΟΓΟΣ» στα Τίρανα της Αλβανίας.
Το έργο DilanEdu είναι ένα χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε πρόγραμμα (Erasmus+ Capacity Building in Higher Education 2025) και στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της γλωσσικής εκπαίδευσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην περιοχή των δυτικών βαλκάνιων. Πιο συγκεκριμένα το έργο στοχεύει στην ενίσχυση προγραμμάτων σπουδών, στην κατάρτιση καθηγητών ξένων γλωσσών στις ΤΠΕ και στην δημιουργία εξειδικευμένων εργαστήριων ψηφιακών τεχνολογιών για την εκμάθηση γλωσσών.
Οι εταίροι του προγράμματος είναι οι εξής:
- Πανεπιστημιακό Κολλέγιο «ΛΟΓΟΣ» (Αλβανία)
- Πανεπιστήμιο Otto-Von-Guericke (Γερμανία)
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Ελλάδα)
- Πανεπιστήμιο Μπάνια Λούκα (Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
- Πανεπιστήμιο Πρίστινα (Κόσοβο)
- Πανεπιστήμιο του Σεράγεβο (Βοσνία-Ερζεγοβίνη)
- Πανεπιστήμιο Τιράνων (Αλβανία)
- Eqrem Cabej Πανεπιστήμιο Αργυροκάστρας (Αλβανία)
- Πανεπιστήμιο Isa Boletini της Μιτρόβιτσα (Κόσοβο)
- Μεσογειακό Πανεπιστήμιο (Μαυροβούνιο)
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην εναρκτήρια συνάντηση εκπροσώπησε ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων Αλέξανδρος Κλεφτοδήμος. O κ. Κλεφτοδήμος κατά την δεύτερη ημέρα της συνάντησης πραγματοποίησε, επίσης, ομιλία με θέμα “Digital Tools for Enhancing Language Learning”.
Στο έργο συμμετέχει ακαδημαϊκό προσωπικό και ερευνητές από το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας συνάντησης, οι εταίροι παρουσίασαν τα ιδρύματα τους και ακολούθησαν συζητήσεις οι οποίες κάλυψαν βασικές πτυχές του έργου, όπως η ανάπτυξη ψηφιακών προγραμμάτων σπουδών, η δημιουργία εξειδικευμένων εργαστηρίων και η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων του ακαδημαϊκού προσωπικού και των σπουδαστών των συνεργαζόμενων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, άλλα και καθηγητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία που συμμετέχουν στο έργο ως συνεργάτες.