Back

ENVISIONING THE FUTURE OF COMMUNICATION 2025

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

EFoC 3: Envisioning the Future of Communication III

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, το Εργαστήριο Κοινωνικών και Μεταναστευτικών Σπουδών και το Εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνουν Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: “Envisioning the Future of Communication III: Challenges · Trends · Opportunities”

Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει σημείο συνάντησης ακαδημαϊκών, ερευνητών και επαγγελματιών του πεδίου της επικοινωνίας ώστε να συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις, προκλήσεις, τάσεις και ευκαιρίες καθώς και να σκιαγραφηθεί το μέλλον της επικοινωνίας. 

Το συνέδριο εστιάζει -αλλά δεν περιορίζεται- στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  •  Αγωγή/εγγραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας
  •  Παραπληροφόρηση/ Έλεγχος εγκυρότητας δημόσιας πληροφόρησης
  •  Ελευθερία του Τύπου
  •  Ερευνητική δημοσιογραφία
  •  Φύλο και ΜΜΕ/Μέσα ενημέρωσης και κοινωνικός αποκλεισμός
  •  Παιχνιδοποίηση/ Σοβαρά παιχνίδια/ Πολυμεσικές εφαρμογές/Εκτεταμένη Πραγματικότητα/ Ψηφιακή αφήγηση στην επικοινωνία
  •  «Διασκέδαση μέχρι θανάτου»-40 χρόνια από την έκδοση του βιβλίου του Νιλ Πόστμαν
  •  Σύγχρονες μορφές δημοσιογραφίας, συμμετοχικές αφηγήσεις, αφηγήσεις καθοδηγούμενες από δεδομένα, διαδικτυακές κοινότητες
  •  Τεχνητή νοημοσύνη στην επικοινωνία
  •  Στρατηγική Επικοινωνία και Επικοινωνιακή Διαχείριση κρίσεων
  •  Μάρκετινγκ και επικοινωνία
  •  Πολιτισμός και Επικοινωνία
  •  Τεχνητή Νοημοσύνη στις επιχειρήσεις προκλήσεις και ευκαιρίες (επικοινωνία και διαχείριση σχέσεων πελατών/εξυπηρέτηση πελατών/ψηφιακό μάρκετινγκ/τμηματοποίηση κοινού/ανάλυση ικανοποίησης και συναισθήματος πελατών/συστάσεις προϊόντων/ανακάλυψη μοτίβων  κ.α.)

Το συνέδριο θα διεξαχθεί με παρουσιάσεις τόσο με φυσική παρουσία όσο και εξ αποστάσεως με τη χρήση του λογισμικού zoom, και θα μεταδίδεται διαδικτυακά (live streaming) μέσω youtube, ώστε να υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης για όσες/όσους αδυνατούν να παρευρεθούν.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες ερευνητ(ρι)ες, ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες του χώρου καλούνται να υποβάλουν περίληψη των εργασιών/παρουσιάσεών τους 200-250 λέξεων, είτε στα αγγλικά είτε στα ελληνικά (το Συνέδριο θα είναι δίγλωσσο), έως την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2025, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://cmt3.research.microsoft.com/EFoC2025

Στην περίληψη, θα πρέπει να αναφέρεται ο τίτλος της εργασίας/παρουσίασης, ο σκοπός και οι στόχοι, η μεθοδολογία (όπου είναι εφικτό), οι εφαρμογές και τα βασικά ευρήματα/συμπεράσματα της εργασίας.

Αξιολόγηση Περιλήψεων

Κάθε περίληψη που υποβάλλεται τίθεται στην ανώνυμη κρίση δύο (2) κριτών της Επιστημονικής Επιτροπής, στη βάση της επιστημονικής δεοντολογίας, της ποιότητας και της πρωτοτυπίας της. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης μπορεί να είναι η αποδοχή της εργασίας για παρουσίαση στο συνέδριο, η αποδοχή της υπό προϋποθέσεις, ή η μη αποδοχή της. Όσες εργασίες γίνουν αποδεκτές θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. Κάθε παρουσίαση θα έχει μέγιστη διάρκεια 15 λεπτά.

Σημαντικές ημερομηνίες

  • Παράταση υποβολής περιλήψεων (200-250 λέξεις): 30 Σεπτεμβρίου 2025
  • Ενημέρωση αποδοχής περιλήψεων: 31 Οκτωβρίου 2025
  • Παρουσίαση εργασιών/διεξαγωγή Συνεδρίου: 8-10 Δεκεμβρίου 2025
  • Υποβολή εργασιών για τα πρακτικά του Συνεδρίου αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα (προαιρετικό): 31 Μαρτίου 2026

Κόστος συμμετοχής για εισηγήσεις (ανά άτομο)

  • Ακαδημαϊκοί, μεταδιδακτορικές/οι ερευνητ(ρι)ες, επαγγελματίες, ερευνητ(ρι)ες: 60 ευρώ
  • Yπoψήφιες/οι διδακτορ(ισσ)ες, μεταπτυχιακές/οι φοιτητ(ρι)ες: 20 ευρώ
  • Προπτυχιακές/οι φοιτητ(ρι)ες: Δωρεάν

Η παρακολούθηση του συνεδρίου είναι δωρεάν.

Υποβολή Περιλήψεων

Για την υποβολή των περιλήψεων, θα χρησιμοποιήσετε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://cmt3.research.microsoft.com/EFoC2025.
Αρχικά, θα πρέπει να δημιουργήσετε λογαριασμό στην πλατφόρμα CMT και στη συνέχεια, με την ιδιότητα του συγγραφέα (author), να επιλέξετε Create new submission επάνω αριστερά και να ακολουθήσετε τα βήματα που θα σας ζητηθούν για την υποβολή της περίληψής σας

Με το πέρας του συνεδρίου θα αποσταλεί ηλεκτρονικά (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) πιστοποιητικό παρακολούθησης ή/και πιστοποιητικό παρουσίασης στο συνέδριο σε όσες/όσους το επιθυμούν. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ετοιμασία και αποστολή του πιστοποιητικού συμμετοχής είναι η συμπλήρωση της δήλωσης συμμετοχής σε σύνδεσμο που θα σας κοινοποιηθεί κατά τις ημέρες του συνεδρίου.

Πρακτικά Συνεδρίου

Κάθε πλήρες άρθρο που θα υποβληθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026 θα αξιολογηθεί προκειμένου να συμπεριληφθεί στα πρακτικά του Συνεδρίου.

  • Τα κείμενα πρέπει να είναι γραμμένα στα αγγλικά (μόνο) και να έχουν έκταση έως 5000 λέξεις (+/-10%, συμπεριλαμβανομένων των παραπομπών).
  • Οι παραπομπές/βιβλιογραφικές αναφορές θα πρέπει να ακολουθούν το στυλ APA 7η έκδοση (οδηγίες).
  • Επιπλέον, τα κείμενα θα πρέπει να είναι γραμμένα σε Times New Roman, μέγεθος γραμματοσειράς 11 και διάστιχο 1,15. Όλα τα κείμενα θα πρέπει να περιλαμβάνουν περίληψη (abstract) περίπου 150 λέξεων.
  • Όλες οι υποβολές θα πρέπει να γίνονται μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής των πρακτικών του EFoC: https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/EFoC/information/authors.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα δημοσίευσης, αναμένουμε τις πρώτες εκδόσεις των κειμένων σας έως τις 31 Μαρτίου 2026. Τα κείμενα αφού αξιολογηθούν θα σταλούν στους συγγραφείς τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού 2026 για διορθώσεις. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία διορθώσεων εκ μέρους των συγγραφέων, αναμένουμε τα τελικά κείμενά σας μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2026, ώστε να εκδοθεί ο τόμος των πρακτικών μέχρι το τέλος του 2026, περίπου ένα χρόνο μετά το Συνέδριο.

Για να περιληφθεί στα πρακτικά του συνεδρίου, η εργασία θα πρέπει να έχει παρουσιαστεί στο συνέδριο.

Τέλος, επισημαίνεται ότι κάθε εργασία που θα υποβληθεί για δημοσίευση στα πρακτικά του Συνεδρίου πρέπει να είναι πρωτότυπη και να μην έχει δημοσιευθεί ή κατατεθεί ταυτόχρονα σε πρακτικά άλλων συνεδρίων είτε σε κάποιο περιοδικό, πληρώντας τους όρους της «μη λογοκλοπής».

Επιστημονική Επιτροπή

  • Δόμνα Μιχαήλ, Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Αμαλία Τριανταφυλλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Αλέξανδρος Κλεφτοδήμος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Αγγελική Νικολινάκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Μιχάλης Βρίγκας, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Μαρία Ματσιώλα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Αναστασία Γιαννακοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Σταμάτης Πουλακιδάκος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Στεφανία Γιαννακάκη, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ
  • Στέφανος Γκούτζιος, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ

Τεχνική Υποστήριξη

Στέφανος Γκούτζιος, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, ΠΔΜ

CMT Acknowledgement: The Microsoft CMT Service was used for managing the peer-reviewing process for this conference. This service was provided for free by Microsoft and they bore all expenses, including costs for Azure cloud services as well as for software development and support.

Προηγούμενα Συνέδρια