ΕΨΜ 3114 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 3114
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 3ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 4
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)
Τα γραφικά αποτελούν σημαντικό κομμάτι της οπτικής επικοινωνίας και χρησιμοποιούνται για να διευκολύνουν την μεταφορά και την κατανόηση της πληροφορίας άλλα και για να επηρεάσουν την σκέψη του κοινού. Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στη θεωρία και στις τεχνικές αποτελεσματικής σύνθεσης γραφικών που θα χρησιμοποιηθούν για την μεταφορά πληροφορίας και μηνυμάτων σε στοχευμένα κοινά. Η σύνθεση γραφικών απαιτεί κατάλληλο συνδυασμό σχημάτων, κειμένου, εικόνων, και χρωμάτων ώστε να παραχθούν ολοκληρωμένα καλαίσθητα γραφικά για οποιοδήποτε μέσο όπως χαρτί, poster, μεταλλικές και πλαστικές συσκευασίες και ρούχα, αλλά και για ηλεκτρονικά μέσα όπως ιστοσελίδες, οθόνες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές κ.α.
Οι φοιτητές επίσης θα έρθουν σε επαφή με περιπτώσεις καλού και κακού σχεδιασμού και θα διδαχθούν πως η επικοινωνία με γραφικά ενδέχεται να διαφέρει ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κοινού (χώρα προέλευσης και πολιτισμικό υπόβαθρο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, επαγγελματική ομάδα). Επίσης, θα διδαχθούν το πώς να επιλέγουν τον κατάλληλο σχεδιασμό και συνδυασμό εικόνων και χρωμάτων για να μεταφέρουν μηνύματα σε διαφορετικές ομάδες-στόχους. Στα πλαίσια του μαθήματος θα εξεταστεί επίσης η χρήση των γραφικών στην εκπαίδευση και οι τύποι των γραφικών που είναι αποτελεσματικοί στον τομέα αυτό (ηλεκτρονική μάθηση, παρουσιάσεις κτλ). Στο εργαστηριακό σκέλος του οι φοιτητές θα πραγματοποιήσουν εργαστηριακές ασκήσεις και εργασίες σύνθεσης γραφικών χρησιμοποιώντας λογισμικά δημιουργίας διανυσματικών γραφικών (π.χ. Illustrator, Inkscape).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- Να συνθέτει γραφικά χρησιμοποιώντας προγράμματα δημιουργίας διανυσματικών γραφικών άλλα και χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που έχει αποκτήσει πάνω στην επεξεργασία εικόνας.
- Να μπορεί να συνδυάσει αποτελεσματικά τυπογραφικά, γραφιστικά και φωτογραφικά στοιχεία στον σχεδιασμό οπτικής επικοινωνίας
- Να δημιουργεί γραφικά για διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα όπως διαφημιστικά έντυπα, αφίσες, λογότυπα, παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint, ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα.
- Να συγκρίνει και να αξιολογεί τα διάφορα λογισμικά δημιουργίας διανυσματικών γραφικών (εμπορικά και ανοιχτού λογισμικού) και τις δυνατότητες τους.
- Να αναγνωρίζει και να συγκρίνει τα συναισθήματα και τους λογικούς συνειρμούς που δημιουργούν τα σύμβολα-εικονίδια και τα διάφορα χρώματα (θερμά και ψυχρά) και να γνωρίζει την σχέση τους με την χώρα και την πολιτισμική προέλευση του αποδέκτη, καθώς και άλλα χαρακτηριστικά του όπως την ηλικία και το μορφωτικό του επίπεδο.
- Να αναγνωρίζει και να αξιολογεί τους τύπους γραφικών που είναι κατάλληλοι για εκπαιδευτικούς σκοπούς (στην δημιουργία παρουσιάσεων, υλικό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κ.α.)
- Να συνθέτει εικόνες για επικοινωνιακούς σκοπούς (π.χ. μάρκετινγκ, ενημέρωση) με την χρήση κατάλληλων χρωμάτων στοχεύοντας στην μετάδοση μηνυμάτων και στην δημιουργία συγκεκριμένων συναισθημάτων.
- Να αξιολογεί τον κατάλληλο σχεδιασμό και συνδυασμό εικόνων και χρωμάτων (βάση των αρχών σχεδίασης και της θεωρίας χρωμάτων) για να μεταφέρει μηνύματα σε διαφορετικές ομάδες-στόχους
- Να κρίνει και να αξιολογεί γραφικά σε σχέση με το συνολικό αισθητικό και επικοινωνιακό τους αποτέλεσμα.