Back

ΕΨΜ 5115 ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΙ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 5115

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ι 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τα βασικά στάδια διεξαγωγής μιας ποσοτικής έρευνας και συγκεκριμένα μιας δημοσκόπησης. Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίσουν τον τρόπο αξιολόγησης μιας δημοσκόπησης ενώ παράλληλα θα αποκτήσουν την τεχνογνωσία για την διεξαγωγή μιας δημοσκόπησης μέσω του καθορισμού των ερευνητικών στόχων, της επιλογής της κατάλληλης μεθόδου δειγματοληψίας, της στατιστικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων και της προετοιμασίας της αναφοράς – παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας. Σημαντικό μέρος του μαθήματος αφορά τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS για τη στατιστική ανάλυση πρωτογενών ποσοτικών δεδομένων. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να: 

  1. Αξιολογούν την αξιοπιστία μιας δημοσκόπησης και των αποτελεσμάτων της.  
  2. Αναλύουν και να συγκρίνουν τα αποτελέσματα παρόμοιων δημοσκοπήσεων τα οποία προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ. 
  3. Σχεδιάζουν τη μεθοδολογία μιας ποσοτικής έρευνας θέτοντας τους κατάλληλους ερευνητικούς στόχους, διατυπώνοντας τις κατάλληλες ερευνητικές υποθέσεις και επιλέγοντας την κατάλληλη μέθοδο συλλογής δεδομένων (συμβατικές και διαδικτυακές) και δειγματοληψίας.  
  4. Αναπτύσσουν το κατάλληλο μεθοδολογικό εργαλείο (ερωτηματολόγιο) για τη διεξαγωγή μιας δημοσκόπησης.  
  5. Χρησιμοποιούν το στατιστικό πακέτο SPSS για να καταχωρούν, να επεξεργάζονται και να αναλύουν στατιστικά, πρωτογενή ποσοτικά δεδομένα. 
  6. Επιλέγουν το κατάλληλο στατιστικό τεστ προκειμένου να ελέγξουν διάφορες ερευνητικές υποθέσεις και ερευνητικούς στόχους.