Back

ΕΨΜ 5234 ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 5234

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Σκοπός του  μαθήματος είναι εισάγει τον φοιτητή στις Νέες Τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Σήμερα υπάρχει μεγάλο φάσμα ψηφιακών εφαρμογών που αναβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και  προάγουν την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως μάθηση όπως:

  • Πολυμεσικές διαδραστικές εφαρμογές για την εκμάθηση επιστημονικών αντικειμένων 
  • Ευφυή συστήματα διδασκαλίας (intelligent tutoring systems) 
  • Προσαρμοστικά υπερμέσα μάθησης (Adaptive Hypermedia) 
  • Συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS) και συστήματα Διαχείρισης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων 
  • Πλατφόρμες μαζικών ανοικτών  διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCS),  Bιντεομάθηση και διαδραστικά βίντεο,   
  • Εφαρμογές Web 2.0 και κοινωνικά δίκτυα στην μάθηση  
  • Συνεργατικά συστήματα μάθησης (Wikis, Google Docs)  
  • Παιχνίδια και Μάθηση (game Based Learning) 
  • Online πλατφόρμες για Quizzes (π.χ. Kahoot, Quizzes, Google Forms) 
  • Παιχνιδοποίηση (gamification)  
  • Εικονική πραγματικότητα στην μάθηση 
  • Εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (με βάση την εικόνα, με βάση την θέση κτλ) 
  • Ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων και εξόρυξη γνώσης από εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Learning analytics και Educational Dataminig) 

Στα πλαίσια επίσης του μαθήματος ο φοιτητής θα διδαχθεί τις βασικές θεωρίες μάθησης και τον ρόλο των  νέων τεχνολογιών με ιδιαίτερη έμφαση στην Γνωστική Θεωρία Μάθησης Πολυμέσων (Cognitive Theory of Multimedia Learning).  

Στο μάθημα επίσης θα αναλυθούν μελέτες περιπτώσεων όπου έχουν εφαρμοστεί καινοτόμες και αποτελεσματικές τεχνολογίες και μέθοδοι σε σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα.  

Σκοπός επίσης του μαθήματος είναι ο φοιτητής να λάβει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς οι νέες τεχνολογίες επιδρούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σήμερα άλλα και το πώς αναμένεται να διαμορφώσουν την εκπαίδευση στο εγγύς μέλλον.

Επίσης στο μάθημα οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με τεχνολογίες ανάπτυξης ψηφιακών εκπαιδευτικών εφαρμογών όπως δημιουργία διαδραστικών πολυμεσικών εφαρμογών (π.χ. Powerpoint, H5P), εφαρμογών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (π.χ. Google Earth projects, AR tutor).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  1. Να γνωρίζει και να είναι σε θέση να κατηγοριοποιεί και να αξιολογεί  τις διάφορες τεχνολογίες εφαρμογών στην εκπαίδευση όπως επίσης και να διακρίνει τις διαφορές ανάμεσα σε αυτές.  
  2. Να κρίνει, να επιλέγει και να συνδυάζει τις κατάλληλες τεχνολογίες που μπορεί να εφαρμοστούν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και σε διαφορετικές βαθμίδες και είδη εκπαίδευσης (π.χ. προσχολική εκπαίδευση, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια, ειδική εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων, εξ’αποστάσεως μάθηση  κτλ.).  
  3. Να αξιολογεί και να συγκρίνει  εκπαιδευτικές τεχνολογίες ανάλογα με το επιθυμητό πεδίο εφαρμογής. 
  4. Να γνωρίζει τις βασικές θεωρίες μάθησης και να εφαρμόζει αρχές των θεωριών αυτών στην σχεδίαση εκπαιδευτικού υλικού   
  5. Να προσαρμόζει τις γνώσεις του σε ένα περιβάλλον όπου οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση βρίσκονται υπο συνεχή εξέλιξη.