Back

ΕΨΜ 5294 ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 5294

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στα τρισδιάστατα γραφικά. Οι 3D τεχνολογίες σήμερα είναι παρούσες σε διάφορα πεδία εφαρμογής όπως  τα 3D γραφικά, το 3D βίντεο και κινούμενο σχέδιο, την 3D σάρωση και εκτύπωση, την εικονική πραγματικότητα κ.α.  Σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να πραγματοποιηθεί μια εκτενής αναφορά στις σύγχρονες εφαρμογές της τρισδιάστατης τεχνολογίας σε μια σειρά από εφαρμογές όπως διαδραστικά πολυμέσα, εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, 3D games και 3D ταινίες, και στις αρχές λειτουργίας τους. Στα πλαίσια του μαθήματος, οι φοιτητές θα διδαχθούν την θεωρία των τρισδιάστατων γραφικών με έμφαση στις τεχνικές δημιουργίας 3D προοπτικής. Στην συνέχεια θα διδαχθούν θέματα που αφορούν την αποτύπωση τρισδιάστατων αντικειμένων,  και πιο συγκεκριμένα τους τρόπους και το υλικό για να επιτευχθεί η 3D σάρωση (π.χ. με σαρωτή, με φωτογραφίες κτλ). Επισημαίνεται πως το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων διαθέτει εξοπλισμό 3D σάρωσης, εξοπλισμό βιντεοκάμερας για την λήψη 3D βίντεο καθώς και υλικό προβολής (3D τηλεόραση και προβολικό). 

Επίσης, οι φοιτητές, μέσω εργαστηριακών ασκήσεων, θα εξοικειωθούν με εργαλεία (υλικό και λογισμικό, όπως Maya, 3D cinema ή/και Blender) για τη δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών, τρισδιάστατης σάρωσης και τρισδιάστατων εργαλείων καταγραφής και επεξεργασίας 3D βίντεο. Τέλος, οι φοιτητές θα πραγματοποιήσουν επίσης μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων και έργων για τη δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών. 

Επίσης, στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με λογισμικά μοντελοποίησης και δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών, όπως Maya, 3D cinema ή/και Blender. Οι φοιτητές επίσης θα πραγματοποιήσουν σειρά εργαστηριακών ασκήσεων και projects δημιουργίας τρισδιάστατων  γραφικών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση: 

  • Να γνωρίζει, να συγκρίνει και να αξιολογεί  τους διάφορους τρόπους 3D σάρωσης και τις διαθέσιμες τεχνολογίες 3D σάρωσης σήμερα (σάρωση μικρών και μεγάλων αντικειμένων, σάρωση χώρων και γεω-τοποθεσιών). 
  • Να δημιουργεί τρισδιάστατα γραφικά μέσα από 3D σάρωση. 
  • Να γνωρίζει τις διαθέσιμες τεχνολογίες και λογισμικά για βελτιστοποίηση του αποτελέσματος της σάρωσης (προσθήκη υφής, διόρθωση ατελειών κτλ.) 
  • Να γνωρίζει, να συγκρίνει και να αξιολογεί  τα διάφορα λογισμικά δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών (αντικειμένων, εικονικών κόσμων κτλ.) 
  • Να δημιουργεί τρισδιάστατα γραφικά με την χρήση λογισμικών, εμπορικών (π.χ. Maya, 3D cinema, 3D studio max) η ανοιχτού κώδικα (Blender, SketchUp). 
  • Να γνωρίζει τα πεδία εφαρμογής των τρισδιάστατων γραφικών (εικονικοί κόσμοι, επαυξημένη πραγματικότητα, διαδραστικές εφαρμογές στην επικοινωνία) 
  • Να κρίνει και να επιλέγει τις τεχνολογίες ανάπτυξης 3D γραφικών  που μπορούν να βοηθήσουν στην επικοινωνία (π.χ. μάρκετινγκ προϊόντων, ανάδειξη μουσειακών χώρων, τρισδιάστατη απεικόνιση πολιτισμικού περιεχομένου κτλ.) 
  • Να έχει το γνωστικό υπόβαθρο ώστε να παρακολουθεί και να προσαρμόζεται  στις εξελίξεις της τεχνολογίας των 3D γραφικών.