ΕΨΜ 6115 ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Animation)
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 6115
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ (Animation)
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)
Σκοπός του μαθήματος να εισάγει τον φοιτητή στα είδη και στις βασικές αρχές δημιουργίας του δισδιάστατου κινούμενου σχεδίου και στην εξέλιξή του στο χρόνο καθώς και στα είδη και στις διάφορες τεχνικές δημιουργίας 2D κινούμενου σχεδίου και τα βασικά χαρακτηριστικά των ταινιών κινούμενου σχεδίου. Το μάθημα εμβαθύνει σε σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην δημιουργία κινούμενου σχεδίου και σε λογισμικά σχεδίασης και παραγωγής 2D κινούμενου σχεδίου. Στα πλαίσια του μαθήματος θα αναλυθούν επίσης περιπτωσιολογικές μελέτες καλής χρήσης κινούμενου σχεδίου στην επικοινωνία (διαφήμιση, πληροφόρηση, εκπαίδευση).
Οι φοιτητές επίσης θα έρθουν σε επαφή με εμπορικά ή/και ανοιχτού κώδικα λογισμικά δημιουργίας δισδιάστατου κινούμενου σχεδίου (π.χ. After effects, Adobe Animate, Synfig) και παραγωγής οπτικών εφέ μέσω εργαστηριακών ασκήσεων και υλοποίησης ολοκληρωμένων εργασιών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- Να κατανοεί και να συγκρίνει τα διάφορα είδη animation, τις βασικές αρχές δημιουργίας τους άλλα και τις προχωρημένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής.
- Να αξιολογεί και να προτείνει το κατάλληλο τύπο κινούμενου σχεδίου για την μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων για επικοινωνιακούς σκοπούς (προώθηση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση).
- Να αξιολογεί και να επιλέγει τα κατάλληλα λογισμικά και τις κατάλληλες τεχνικές για την δημιουργία του επιθυμητού κινούμενου σχεδίου.
- Να συνδυάζει λογισμικά παραγωγής animation και οπτικών εφέ συνδυαστικά με λογισμικά δημιουργίας διανυσματικών γραφικών τα οποία διδάχθηκαν σε προηγούμενα έτη.
- Να δημιουργεί διάφορους τύπους 2D animation (cel animation, keyframe animation) χρησιμοποιώντας κατάλληλα λογισμικά.
- Να προσαρμόζεται στις εξελίξεις του τομέα της δημιουργίας κινούμενου σχεδίου.