ΕΨΜ 6265 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΜΕ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 6265
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 6ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΜΕ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)
Σκοπός του μαθήματος είναι κατανοήσουν οι φοιτητές τη δομή και λειτουργία του σύγχρονου επικοινωνιακού πεδίου τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα όπως αυτό προέκυψε έπειτα από την παγκοσμιοποίηση, την μεταρρύθμιση των ΜΜΕ, καθώς επίσης και την άνοδο του διαδικτύου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην οργάνωση, τους θεσμούς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς που διέπει το ραδιοτηλεοπτικό πεδίο στην Αμερική, Ευρώπη και Ελλάδα με εστίαση στην τηλεόραση.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Αναλύουν το σύγχρονο πεδίο των ΜΜΕ καταδεικνύοντας τις βασικές δυνάμεις και αλλαγές που οδήγησαν στην αναδιάταξη του επικοινωνιακού πεδίου σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα.
- Να αξιολογούν τις επιπτώσεις τις αναδιάταξης του επικοινωνιακού τοπίου λαμβάνοντας υπόψη και τις αλλαγές που συντελούνται λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και της εμφάνισης του διαδικτύου.
- Να συγκρίνουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ραδιοτηλεοπτικών μέσων στην Ελλάδα με άλλες χώρες στην Ευρώπη.
- Να κατανοούν το τρίπτυχο, δύναμη, έλεγχος και εξουσία στα ΜΜΕ.
- Να ερμηνεύουν το νέο οικοσύστημα των ΜΜΕ υπό το πρίσμα των νέων κοινωνικών μέσων.