Back

ΕΨΜ 6275 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΜΕ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 6275

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΜΕ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Το μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα παιδιά εκτίθενται στο περιεχόμενο των μέσων επικοινωνίας, το ερμηνεύουν και, εντέλει, επηρεάζονται από αυτό. Αναλύονται οι αναπαραστάσεις και τα στερεότυπα στο περιεχόμενο των παιδικών προγραμμάτων και των κινουμένων σχεδίων και εξετάζονται οι πιθανές επιδράσεις της τηλεόρασης, των βιντεοπαιχνιδιών, του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε επιμέρους κρίσιμα ζητήματα όπως η αντίληψη του εαυτού, η διαμόρφωση της έμφυλης ταυτότητας, οι ηθικές και κοινωνικές αξίες, η βία, ο ρατσισμός, η επιθετικότητα, η μάθηση και ο καταναλωτισμός. Αναφορά πραγματοποιείται στον σύγχρονο τρόπο ζωής, στις μεταλλασσόμενες δομές της σύγχρονης οικογένειας και στις επιπτώσεις τους στον ψυχισμό του παιδιού. Παράλληλα, έμφαση θα δοθεί στην έννοια της αγωγής στα μέσα επικοινωνίας (media literacy), και στην παρουσίαση μεθόδων και τεχνικών που διευκολύνουν τα παιδιά να επεξεργαστούν κριτικά τα μηνύματα των μέσων. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τον ρόλο των ΜΜΕ στη σύγχρονη καθημερινή ζωή και στην ανάπτυξη των παιδιών. 
  • Κατανοούν γενικά στοιχεία ψυχολογίας της ανάπτυξης (της σκέψης, των συναισθημάτων, της κοινωνικότητας) των παιδιών, καθώς και τον ρόλο και τις αλλαγές που επιφέρουν τα μέσα επικοινωνίας σε παραμέτρους της ψυχολογικής ανάπτυξης. 
  • Αναγνωρίσουν τις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές πτυχές της παρακολούθησης των ΜΜΕ από τα παιδιά συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων όπως η βία, η παραβατικότητα και τα στερεότυπα που πλαισιώνουν την πολιτισμική ετερότητα και την έμφυλη ταυτότητα. 
  • Γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα επικοινωνίας επιδρούν σε παιδιά και εφήβους στην εμπειρία του κόσμου και στην αντίληψη του εαυτού, στην επικοινωνία και τις διαπροσωπικές σχέσεις, στη συναισθηματική και νοητική ζωή. 
  • Κατανοούν την έννοια της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας (media literacy), καθώς και τις διαδικασίες ανάπτυξης προγραμμάτων αγωγής και εκπαίδευσης στα μέσα επικοινωνίας.