Back

ΕΨΜ 7125 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 7125

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Στόχος του μαθήματος είναι μέσα από το συνδυασμό θεωρητικών προσεγγίσεων και μελέτης περιπτώσεων να εισάγει τους φοιτητές στη φιλοσοφία της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων και να προβάλλει τα κύρια επικοινωνιακά  εργαλεία αντιμετώπισης τους.  Στο μάθημα αναλύονται οι βασικές επικοινωνιακές θεωρίες διαχείρισης κρίσεων όπως η θεωρία αποκατάστασης εικόνας (image repair theory), η situational crisis communication theory, η θεωρία της απολογίας, η διαχείριση θεμάτων, η θεωρία επικοινωνίας κινδύνου) δίνοντας έμφαση στην εφαρμογή αυτών των θεωριών σε επίπεδο οργανισμών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μελέτη των επικοινωνιακών στρατηγικών διαχείρισης κρίσης, στους παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή της κατάλληλης στρατηγικής και στις αλλαγές που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες και τα κοινωνικά μέσα στις παραδοσιακές θεωρίες της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος εξετάζεται η σημασία του Επικοινωνιακού  Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσεων, η σύσταση και η λειτουργία της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων, ενώ αναλύεται μια σειρά κρίσεων, οι οποίες θεωρούνται αντιπροσωπευτικές, ως προς τα αίτιά τους, την έντασή τους και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε  Παράλληλα, αναλύεται ο ρόλος των σχέσεων με τα ΜΜΕ, του εκπροσώπου τύπου και των σχεδίων επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων. Οι φοιτητές/τριες θα ασχοληθούν με τη συγγραφή δελτίων τύπου, ανακοινώσεων, προετοιμασίας εκπροσώπων τύπου για συνεντεύξεις, διοργάνωσης συνεντεύξεων τύπου. Το μάθημα αυτό είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα της Έδρας Jean Monnet για την Επικοινωνιακή Διαχείριση Κινδύνου και Κρίσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2022-2025). Ως εκ τούτου, στοχεύει στο να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο διάφοροι Ευρωπαϊκοί οργανισμοί, φορείς, δημόσια πρόσωπα διαχειρίζονται επικοινωνιακά κρίσεις και φυσικές καταστροφές με απώτερο σκοπό να σκιαγραφήσει ένα Ευρωπαϊκό μοντέλο επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων οργανισμών.  

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 

  • Να κατηγοριοποιούν τις διάφορες μορφές κρίσεων. 
  • Να διαμορφώνουν εναλλακτικά σενάρια για την προληπτική αντιμετώπιση των κρίσεων. 
  • Να εντάσσουν τις θεωρητικές προσεγγίσεις της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων στη επικοινωνία της επιχείρησης/οργανισμού/προϊόντος κατά τη διάρκεια κρίσεων. 
  • Να σχεδιάζουν προγράμματα και σχέδια επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων. 
  • Να συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν με κριτήριο την αποτελεσματικότητα τις διάφορες επικοινωνιακές στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων. 
  • Να συνθέτουν ένα Ευρωπαϊκό μοντέλο επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων οργανισμών. 

Η διδασκαλία του μαθήματος θα βασίζεται σε καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης όπως μελέτες περιπτώσεων που εστιάζουν στην λήψη αποφάσεων από τους φοιτητές/τριες, υπόδηση ρόλων και προσομοιώσεις κρίσεων, προσομοιώσεις με την χρήση των κοινωνικών μέσων, συμμετοχή σε ομάδες, δημιουργία μηνυμάτων έκτακτης ανάγκης μέσω βίντεο και μηνυμάτων κοινωνικής δικτύωσης, προσομοίωση συνεντεύξεων τύπου και συνεντεύξεων με δημοσιογράφους, συγγραφή δελτίων τύπου, συμμετοχή σε ομαδικές εργασίες και ερευνητικές δραστηριότητες. Η συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες μπορεί να αφορά συλλογή δεδομένων, διεξαγωγή συνεντεύξεων και δημοσκοπήσεων με ερωτηματολόγια. Τα μαθήματα θα εμπλουτίζονται με διαλέξεις ειδικών από οργανισμούς και φορείς της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα.