ΕΨΜ 7245 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 7245
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 7ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η απόκτηση της απαραίτητης γνώσης για την δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων για επικοινωνιακούς σκοπούς. Το μάθημα θα πραγματοποιήσει εισαγωγή στην έννοια της αφήγησης , ιστορική αναδρομή των αφηγήσεων, την μετάβαση από την αφήγηση στην ψηφιακή αφήγηση καθώς και τα είδη ψηφιακών αφηγήσεων (προσωπικές ιστορίες, εξιστόρηση ιστορικών γεγονότων μέσα από προσωπικές οπτικές, εκπαιδευτικές ψηφιακές αφηγήσεις κτλ.). Επίσης το μάθημα θα αναφερθεί σε όλα τα μέσα με τις οποία μπορεί να αποδοθεί μια ψηφιακή αφήγηση (π.χ. εικόνες, βίντεο, ήχος, animation κτλ).
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις διαδικασίες, τις τεχνικές και εργαλεία δημιουργίας ολοκληρωμένων ψηφιακών αφηγήσεων, από την σύλληψη της ιδέας, της δημιουργίας σεναρίου μέχρι και την τελική παραγωγή. Εργαλεία που τυπικά χρησιμοποιούνται στην παραγωγή μιας πολυμεσικής ψηφιακής αφήγησης και που έχουν διδαχθεί σε προηγούμενα εξάμηνα όπως λογισμικά επεξεργασίας ψηφιογραφικών εικόνων και βίντεο, λογισμικά δημιουργίας και επεξεργασίας διανυσματικών γραφικών, λογισμικά δημιουργίας 2D κινούμενου σχεδίου, λογισμικά επεξεργασίας ήχου, λογισμικά εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας θα αξιοποιηθούν συνδυαστικά στα πλαίσια του μαθήματος. Περαιτέρω θα εξεταστούν και οι δυνατότητες που προσφέρουν σύγχρονες τεχνολογίες του σήμερα στην ψηφιακή αφήγηση όπως η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, το διαδραστικό βίντεο, οι εφαρμογές κινητών συσκευών με βάση την θέση (location based apps) κ.α.
Στα πλαίσια επίσης του μαθήματος θα αναλυθεί επίσης εκτενώς η χρήση της ψηφιακής αφήγησης σε διάφορους τομείς της επικοινωνίας (π.χ. ενημέρωση, διαφήμιση & μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις, πολιτική επικοινωνία, εκπαίδευση, δημόσιος λόγος) μέσα από περιπτωσιολογικές μελέτες.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Να κατανοούν την χρησιμότητα της αφήγησης διαχρονικά και πως έγινε η μετάβαση στην ψηφιακή αφήγηση.
- Να κατανοούν την έννοια της ψηφιακής αφήγησης και τις διαφορές της από άλλες ψηφιακές δημιουργίες (ντοκυνμαντέρ, πληροφοριακά βίντεο κτλ.)
- Να δημιουργούν σενάρια ψηφιακής αφήγησης με τεχνικές και εργαλεία δημιουργίας σεναρίων (storyboard, χάρτη ενσυναίσθησης, καταιγισμός ιδεών)
- Να αξιολογούν, να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν συνδυαστικά λογισμικά και τεχνικές που διδάχθηκαν σε προηγούμενα μαθήματα του προγράμματος σπουδών για την δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων (δημιουργία βίντεο, λήψη και επεξεργασία φωτογραφίας, δημιουργία διανυσματικών γραφικών, κινούμενο σχέδιο κτλ.)
- Να εντοπίζουν, να συγκρίνουν και αν αξιολογούν καλές πρακτικές ψηφιακής αφήγησης σε διάφορα πεδία της επικοινωνίας (πληροφόρηση, ενημέρωση, εκπαίδευση, διαφήμιση-προώθηση, πολιτική επικοινωνία κ.α.)