Back

ΕΨΜ 7265 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΛΗΨΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (3D Animation - Motion Capture)

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 7265

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΛΗΨΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (3D Animation - Motion Capture)

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ και 2 Ω/Ε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Η τρισδιάστατη κίνηση αφορά την κίνηση 3D  χαρακτήρων και αντικειμένων σε τρισδιάστατους χώρους. Το 3D animation βρίσκεται χρησιμοποιείται ευρέως σε παιχνίδια ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα άλλα και σε μια σειρά από άλλες εφαρμογές επικοινωνίας όπως παρουσιάσεις, 3D βίντεο και ταινίες, Ψηφιακή Αφήγηση κ.α. 

Σκοπός του μαθήματος να εισάγει τον φοιτητή στα είδη και στις τεχνολογίες και  τεχνικές  δημιουργίας  3D  κινούμενου σχεδίου. Οι φοιτητές, στα πλαίσια του μαθήματος, θα έρθουν σε επαφή με λογισμικά δημιουργίας τρισδιάστατου κινούμενου σχεδίου μέσω εργαστηριακών ασκήσεων και υλοποίησης ολοκληρωμένων εργασιών. Τα λογισμικά αυτά είναι εμπορικά (Maya, Motion Builder) ή ανοιχτού κώδικα (Blender). Οι φοιτητές επίσης θα έρθουν σε επαφή με εξοπλισμό καταγραφής κίνησης (Motion Capture) που υπάρχει στο τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων και θα ασχοληθούν με την μεταφορά των δεδομένων κίνησης σε τρισδιάστατους χαρακτήρες  (Avatars) με την χρήση κατάλληλων λογισμικών (π.χ. Motion Builder). 

Οι φοιτητές θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις που έλαβαν από το μάθημα σχεδίασης τρισδιάστατων γραφικών για να δημιουργήσουν χαρακτήρες (Avatars) κατάλληλους για κίνηση. Τέλος, θα έρθουν σε επαφή με καλές πρακτικές χρήσης 3D κινούμενου σχεδίου σε τομείς της επικοινωνίας (διαφήμιση-προώθηση, ενημέρωση, εκπαίδευση).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  1. Να κατανοεί και να συγκρίνει τα διάφορα είδη 3D animation, τις βασικές αρχές δημιουργίας τους άλλα και τις προχωρημένες τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην διαδικασία παραγωγής.  
  2. Να κατανοεί τις διαφορές και τις ιδιαιτερότητες στην παραγωγή του 3D κινούμενου σχεδίου από το 2 
  3. Να αξιολογεί και να προτείνει το κατάλληλο τύπο κινούμενου σχεδίου για την μετάδοση στοχευμένων μηνυμάτων για επικοινωνιακούς σκοπούς (προώθηση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση).  
  4. Να αξιολογεί και να επιλέγει τα κατάλληλα λογισμικά και τις κατάλληλες τεχνικές για την δημιουργία 3D animation. 
  5. Να συνδυάζει λογισμικά παραγωγής τρισδιάστατων γραφικών  τα οποία διδάχθηκαν σε προηγούμενα έτη με προγράμματα παραγωγής 3D κίνησης.   
  6. Να κατανοεί τις αρχές λειτουργίας του εξοπλισμού καταγραφής κίνησης (Motion Capture), να καταγράφει κίνηση μέσω του εξοπλισμού και να μεταφέρει την κίνηση σε ειδικά σχεδιασμένους 3D χαρακτήρες (Avatars)  η αντικείμενα  
  7. Να προσαρμόζεται στις εξελίξεις του τομέα της δημιουργίας 3D κινούμενου σχεδίου.