Back

ΕΨΜ 7325 ΜΕΓΑΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 7325

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΜΕΓΑΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

Το μάθημα εξετάζει τον αναπτυσσόμενο τομέα των Μεγαδεδομένων και της Τεχνητής Νοημοσύνης και των εφαρμογών τους στις Κοινωνικές Επιστήμες με έμφαση σε εφαρμογές και εργαλεία που εκμεταλλεύονται πηγές μεγαδεδομένων (Big Data) οι οποίες προκύπτουν από πλήθος πλατφορμών και συσκευών με τις οποίες αλληλεπιδρούν οι χρήστες, όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κινητές συσκευές, αισθητηρες, πλατφόρμες VR, νέες πλατφόρμες ιστού καθώς και άλλες πηγές. Στο επίκεντρο του μαθήματος είναι μια πρακτική προσέγγιση στην αξιοποίηση τους σε τομείς όπως η διαδικτυακή διαφήμιση, το μάρκετινγκ, την εξατομικευμένη επικοινωνία, την επιχειρηματική ευφυία, την πολιτική επικοινωνία, την πρόβλεψη ωφελειών ή κινδύνων και άλλους τομείς των κοινωνικών επιστημών.  Η Τεχνητή Νοημοσύνη εξελίσσεται ραγδαία και πλέον γίνεται περισσότερο οικεία σε επίπεδο απλού χρήστη και ενσωματώνεται σε πολλές εφαρμογές και εργαλεία παραγωγής ψηφιακού περιεχομένου, γραφικών, ομιλίας, παραγωγής βίντεο, περιεχομένου σε κοινωνικά μέσα που φέρνουν σημαντικές εξελίξεις σε πεδία όπως ο τομέας του Μάρκετινγκ, της Διαφήμισης, της Επικοινωνίας, της Δημοσιογραφίας και εν γένει των Κοινωνικών Επιστημών. Αποτελεί λοιπόν έναν ραγδαία εξελισσόμενο τομέα αυξανόμενης ερευνητικής δραστηριότητας και το μάθημα στοχεύει στη διερεύνηση του θεμελιώδους ρόλου και του πρακτικού αντίκτυπου των προηγμένων τεχνολογιών πληροφοριών και τεχνητής νοημοσύνης (αναπαράσταση γνώσης, ανακάλυψη γνώσης, εξόρυξη δεδομένων, ευφυείς πράκτορες, ανάλυση κοινωνικών δικτύων, μηχανική μάθηση, παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης) για την διερεύνηση και αξιοποίηση των μεγαδεδομένων και της Τεχνητής Νοημοσύνης σε διάφορους τομείς της ζωής, της επιχειρηματικότητας και της επιστήμης.  

Στόχος του μαθήματος είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές στις προηγμένες αυτές προσεγγίσεις και να προσφέρει τις βάσεις για περαιτέρω ερευνητικές και επαγγελματικές ευκαιρίες που σχετίζονται με τον αναπτυσσόμενο τομέα των μεγαδεδομένων και της Τεχνητής Νοημοσύνης με εφαρμογές στις Κοινωνικές Επιστήμες. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές /τριες θα είναι σε θέση να: 

  • Να γνωρίζουν και να αξιοποιούν τις δυνατότητες που υπάρχουν στον τομέα των μεγαδεδομένων με την χρήση κατάλληλων εργαλείων για την συγκέντρωση, ανάλυση, την κατανόηση, την ταξινόμηση, τον χαρακτηρισμό και τη χρήσιμη αξιοποίηση τέτοιων δεδομένων.   
  • Να αποκτήσουν το απαραίτητο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο ώστε να μελετούν και να αξιοποιούν τις διάφορες τεχνικές και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης σε τομείς της επιστήμης της επικοινωνίας και των ψηφιακών μέσων .