Back

ΕΨΜ 8295 ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

ΓΕΝΙΚΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΕΨΜ 8295

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ: 8ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 3 Ω/Ε ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ: 5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΚΑΤ' ΕΠΙΛΟΓΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: ΝΑΙ (στην Αγγλική)

 Τα ψηφιακά παιχνίδια (ΨΠ) αποτελούν περιβάλλοντα που προσελκύουν μεγάλο πλήθος χρηστών, καθώς και το ερευνητικό ενδιαφέρον σε πεδία όπως η ψυχολογία, η κοινωνιολογία, οι νευροεπιστήμες, η εκπαίδευση, η οικονομία, και η πληροφορική. 

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον φοιτητή στην θεωρία των παιχνιδιών και της παιχνιδοποίησης (gamification), την διεπιστημονική προσέγγιση για τη μελέτη των βιντεοπαιχνιδιών και τον ρόλο των παιχνιδιών και της παιχνιδοποίησης  σε τομείς της επικοινωνίας (Διαφήμιση-Μάρκετινγκ,  Εκπαίδευση, ενημέρωση κτλ) καθώς και στην επισκόπηση της σχετικής έρευνας. 

Το μάθημα επίσης θα επικεντρωθεί στην δημιουργία σεναρίων και παιχνιδιών για ψυχαγωγικούς και παράλληλα επικοινωνιακούς σκοπούς. 

Για τον σκοπό αυτό οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με λογισμικά παραγωγής παιχνιδιών (GDevelop, Scratch, Kodu κτλ) για το σκοπό αυτό.

Επίσης στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με περιπτωσιολογικές μελέτες, θα παίξουν, μελετήσουν και  θα αναλύσουν ψηφιακά παιχνίδια μελετώντας την δομή, τη λειτουργία τους, την επιρροή τους στην κοινωνία και την επικοινωνία. 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  1. Να κατανοούν τον ρόλο των ψηφιακών παιχνιδιών και της παιχνιδοποίησης (gamification) στην επικοινωνία 
  2. Nα συγκρίνουν και να αξιολογούν ψηφιακά παιχνίδια για την επίτευξη επικοινωνιακών στόχων 
  3. Να σχεδιάζουν υλοποιούν ψηφιακά παιχνίδια με την χρήση λογισμικών (ελεύθερου η ανοιχτού κώδικα π.χ. GDevelop, Scratch, Kodu) 
  4. Να χρησιμοποιούν τις γνώσεις που έχουν λάβει από άλλα μαθήματα του προγράμματος σπουδών (π.χ. σχεδίαση διανυσματικών γραφικών, λήψη και επεξεργασία ήχου, επεξεργασία εικόνας) στην δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών 
  5. Να σχεδιάζουν σενάρια παιχνιδιών για την επίτευξη επικοινωνιακών σκοπών 
  6. Να σχεδιάζουν σενάρια παιχνιδοποίησης (gamification) για άλλους τομείς (π.χ. εκπαίδευση, διαφήμιση) 
  7. Να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό με ψηφιακά παιχνίδια (Game Based Learning) και υλικό βασισμένο σε αρχές παιχνιδοποίησης  
  8. Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικής και κριτικής σκέψης μέσω ψηφιακού αλφαβητισμού και διεπιστημονικής προσέγγισης.