Το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας εδρεύει στην Καστοριά. Στον Πανεπιστημιακό ακαδημαϊκό χάρτη τοποθετείται με τα αντίστοιχα αμιγή Τμήματα Επικοινωνίας δίνοντας επιπρόσθετα έμφαση στη σύνδεση της Επιστήμης της Επικοινωνίας με τις εξελίξεις στα Ψηφιακά Μέσα και το νέο Ψηφιακό Περιβάλλον.
- Επικοινωνία
- Μαζική Επικοινωνία
- Εταιρική Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις
- Μάρκετινγκ – Διαφήμιση – Έρευνα Αγοράς
- Δημοσιογραφία
- Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
- Πολιτική Επικοινωνία
- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
- Διαπολιτισμική Επικοινωνία
- Μέθοδοι Eπικοινωνιακής Έρευνας
- Προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
- Ψηφιακά Μέσα
- Νέες τεχνολογίες και επιστήμη του ιστού
- Επεξεργασία εικόνας, βίντεο και ήχου
- Σχεδίαση στον παγκόσμιο ιστό
- Διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης
- Ψηφιακή αφήγηση
- Δημιουργικό στούντιο και οπτικοακουστικές παραγωγές
- Σύγχρονη ηλεκτρονική τυπογραφία και εκδόσεις
- Διαδραστικά πολυμέσα
- Τρισδιάστατα γραφικά
- Διαδικτυακές εφαρμογές
- Ψηφιακά παιχνίδια
- Ψηφιακά μέσα και εκπαίδευση
- Επικοινωνία
- Μαζική Επικοινωνία
- Εταιρική Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις
- Μάρκετινγκ – Διαφήμιση – Έρευνα Αγοράς
- Δημοσιογραφία
- Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
- Πολιτική Επικοινωνία
- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
- Διαπολιτισμική Επικοινωνία
- Μέθοδοι Eπικοινωνιακής Έρευνας
- Προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης
- Ψηφιακά Μέσα
- Νέες τεχνολογίες και επιστήμη του ιστού
- Επεξεργασία εικόνας, βίντεο και ήχου
- Σχεδίαση στον παγκόσμιο ιστό
- Διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης
- Ψηφιακή αφήγηση
- Δημιουργικό στούντιο και οπτικοακουστικές παραγωγές
- Σύγχρονη ηλεκτρονική τυπογραφία και εκδόσεις
- Διαδραστικά πολυμέσα
- Τρισδιάστατα γραφικά
- Διαδικτυακές εφαρμογές
- Ψηφιακά παιχνίδια
- Ψηφιακά μέσα και εκπαίδευση
Το πρόγραμμα σπουδών του καλύπτει το επιστημονικό πεδίο της Επικοινωνίας συνδυάζοντας γνωστικά αντικείμενα που εντάσσονται στις Κοινωνικές Επιστήμες και ακολουθώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση που πλαισιώνεται από επιστημονικά πεδία όπως της Μαζικής Επικοινωνίας, της Δημοσιογραφίας, των Δημοσίων Σχέσεων, της Διαφήμισης, της Έρευνας Αγοράς και του Μάρκετινγκ, της Πολιτικής Επιστήμης, της Κοινωνιολογίας και της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας. Παράλληλα, το Πρόγραμμα Σπουδών λαμβάνει υπόψη τις νέες τάσεις στην Επιστήμη των Ψηφιακών Μέσων και των Νέων Τεχνολογιών και ιδιαίτερα του Διαδικτύου και των Πολυμέσων καθώς και τις ραγδαίες εξελίξεις που αυτές επιφέρουν στο χώρο της Επικοινωνίας προσφέροντας μαθήματα που συνδέουν την επιστήμη της Επικοινωνίας με τα Ψηφιακά Μέσα.
Αποστολή του Tμήματος είναι να προσφέρει θεωρητική και πρακτική γνώση υψηλού επιστημονικού επιπέδου στους φοιτητές/φοιτήτριες αλλά και να προάγει την έρευνα στο πολυδιάστατο πεδίο της Επικοινωνίας συνδυάζοντας επιπρόσθετα την επιστήμη της Επικοινωνίας με τα Ψηφιακά Μέσα και το νέο Ψηφιακό Περιβάλλον.
Ακολουθώντας μια φοιτητοκεντρική προσέγγιση, το Τμήμα στοχεύει στην προσφορά υψηλού επιπέδου σπουδών μέσα από την επιστημονική κατάρτιση, τη θεωρητική και την πρακτική εκπαίδευση των φοιτητών στον τομέα της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων.
Βασική επιδίωξη είναι να καταρτίσει επιστήμονες και ικανά στελέχη που θα αποκτήσουν υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες του επαγγέλματος του Επικοινωνιολόγου και του Συμβούλου Επικοινωνίας λαμβάνοντας υπόψη και τις εξελίξεις του ψηφιακού περιβάλλοντος και που θα μπορούν να διαχειρίζονται αποδοτικά την επικοινωνία αλλά και τα νέα σύγχρονα ψηφιακά μέσα για μια ευδόκιμη επαγγελματική πορεία στο πεδίο της εφαρμοσμένης επικοινωνίας (Πολιτική Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ, Διαφήμιση, Διαχείριση Κρίσεων, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Δημοσκοπήσεις), της Δημοσιογραφίας (σε έντυπα μέσα, ηλεκτρονικά μέσα και ψηφιακά μέσα) καθώς και σε πεδία που απαιτούν διαχείριση Ψηφιακών Μέσων για την αποτελεσματική λειτουργία τους στο νέο Ψηφιακό Περιβάλλον όπως στον Τουρισμό, Πολιτισμό και την Εκπαίδευση.
Οι φοιτητές στο Τμήμα επωφελούνται από τις εξαιρετικές υποδομές διδασκαλίας και εργαστηρίων ενώ λειτουργούν σε ένα περιβάλλον που καλλιεργεί τη δημιουργική και κριτική σκέψη. Επιπρόσθετα, το Τμήμα στοχεύει να εξελίξει την ακαδημαϊκή – επιστημονική έρευνα σε ζητήματα που άπτονται των αντικειμένων της ευρύτερης Επικοινωνίας, του Διαδικτύου, των Κοινωνικών Δικτύων και Μέσων, του νέου Ψηφιακού Περιβάλλοντος, των Δημοσίων Σχέσεων, του Μάρκετινγκ, της Διαφήμισης, της Εκπαίδευσης με ψηφιακά μέσα και της εξ αποστάσεως μάθησης με τη χρήση νέων τεχνολογιών, των σύγχρονων μορφών Πολυμέσων και Μεικτής Πραγματικότητας, της εξόρυξης γνώσης και γνώμης, της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής, της Πολιτικής Επικοινωνίας, της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, της Συμπεριφοράς Καταναλωτή.
Όραμα του Τμήματος είναι να αποτελέσει επιστημονικό κέντρο με διεθνή προσανατολισμό που θα συνεισφέρει δυναμικά στην εθνική και τοπική κοινωνία, την οικονομία, τη ζωή και τον πολιτισμό σε ζητήματα που άπτονται στην Επιστήμη της Επικοινωνίας και της εξέλιξης της με τα σύγχρονα Ψηφιακά Μέσα.